România vorbeşte despre alianţe politice şi alianţe guvernamentale
Joi, 05 Noiembrie 2009 , Vizualizari: 529, Comentarii: 73
România are nevoie de un guvern susţinut de o majoritate parlamentară.
Variantele nu sunt foarte numeroase, iar din calculele probabile rezultă un viitor cabinet alcătuit tot dintr-o coaliţie de partide.
Prin urmare, vom avea fie un guvern PDL-PNL, fie un executiv PNL-PSD, fie un cabinet PDL-PSD, în toate cele trei variante fiind de luat în calcul şi aportul UDMR, al grupului minorităţilor naţionale şi al nou-constituitului grup al parlamentarilor independenţi.
De la 17.15 România vorbeşte despre alianţe politice şi alianţe guvernamentale.
Care dintre partidele aflate astăzi în Parlament credeţi că pot colabora cel mai bine într-un viitor guvern?
România are nevoie acum de un executiv care să aplice politici economice şi sociale de dreapta sau de stânga?
De ce nu rezistă coaliţiile politice: din cauza viziunilor diferite asupra guvernării sau din cauza oamenilor politici?
Care partid politic credeţi că a fost cel mai performant în actul guvernării?
Robert Turcescu vă aşteaptă opiniile şi comentariile la numărul de telefon
021.201.55.88 , prin sms-uri la numărul
0734 100 777 sau pe pagina de internet
www.realitateafm.net .
Vă puteţi înscrie pentru participarea la discuţie chiar din acest moment!
Ce au scris cititorii
maria:
Joi 12 noiembrie 2009, 13:33
oameni cu studii superiare tradeaza tara
maria:
Joi 12 noiembrie 2009, 13:32
turcescu esti flamind
maria:
Joi 12 noiembrie 2009, 13:30
votez cu basescu
maria:
Joi 12 noiembrie 2009, 13:28
sa intre dreapta la putere si sa-si faca treaba asa cum at in spania.
Marius:
Vineri 06 noiembrie 2009, 15:11
In principiu ceea ce vedem pe scena politica azi e vina noastra a alegatorilor pentru ca nu vrem sa mergem la vot. Eu cred ca acesta este exemplul cel mai bun de balacareala politica datorata prezentei a 30% din alegatori la vot. Sunt convins ca daca am fi mers 60% la vot alta era structura parlamentului si cred cu tarie ca am fi avut un guvern solid, cu majoritate parlamentara. Asa insa stam si ne uitam la scene grotesti, fara sa putem face nimic. Nu cred ca cele trei partide vor ajunge la o intelegere pe termen lung. Acest lucru este posibil doar daca vor fi "defectari" dintr-o parte in alta, ceea ce nu m-ar mira.
florin:
Vineri 06 noiembrie 2009, 15:05
Intamplare electorala....locuiesc in cartier gheorghieni, cluj napoca langa piata mercur. Azi trecand pe acolo am vazut ca se instala o scena pt o manifestatie . Acum vine intamplarea hazlie : in timp ce treceam prin fata celor care lucaru imi suna telefonul, fiind soare ridic telefonul sa vad cine ma suna la care 3 flacai imbracati ca trupele seal ma incep sa ma injure si sa ma apostrofeze ca "ce fac?sunt de la presa? si beep si beep.... ii intreb daca sunt normali si ridic privirea. Pe tirul din care se descarca scrie mare Costel Casuneanu etc etc si pe langa misunau PDL. Daca am ajuns sa fiu injurat k al usa cortului pt ca vb la telefon si ii incurc din campanie imi vine sa mananc buletinul ala inc are scrie cetatenie romana.
PS : eram in zona pt ca sunt membru pdl si trebuia sa particip la campanie pt Basescu.... am sa o intreb pe mama daca mai e deacord sa ma mai duc pt ca numai de au zis! vot pt basescu:))
Grieg G.:
Vineri 06 noiembrie 2009, 14:17
SONIA, groapa in care am ajuns are la baza legislatia romana care a permis atat jefuirea tarii, cat si inposibilitatea de a fi facuti raspunzatori cei care au secatuit tara. iar aceste legi au fost DATE TOATE, DE CATRE PARLAMENT. presedintele, oricare ar fi fost acela (nu va mai ganditi la Basescu, caci va face rau) nu poate desfiinta nici o lege. Si nici nu o poate bloca sau schimba. Cel mult poate sa o mai intrzie, dar atat. Tot va trebui sa o promulge. Din aceasta cauza, avem o republica parlamentara. Si tot din aceasta cauza presedentia este perceputa ca mai credibila decat partlamentul. Nu va ridica semne de intrebarei aceasta? Si ce ascunde amorul subit intre Iohanis si cele doua partide (de fapt, cei doi sefi de partide, caci multi membrii nu sunt de acord cu pozitia sefilor lor)? Aceasta indarjire de a refuza orice vine de la presedentie, nu cumva reprezinta exact aceea ambitie de care vorbiti ? Si de unde stiti ce vor cetatenii romaniei ? Nu va lasati manipulata ! Nici unul dintre noi nu stim ce vor concetatenii nostrii. Insa, sa fiti sigura ca nici un cetatean nu va vota cu acel care il duce in saracie, cu cel care una zice si alta face, cu cel care-l sfideaza peste tot, pe strada, cu cel care ii baga mana in buzunar. Asa ca sa nu va surprinda deloc daca la alegeri va iesi din nou Dl. Basescu. Nu v-am intrbat : sunteti un parlamenmtar ?
RASPUNS PENTRU LUCIAN:
Vineri 06 noiembrie 2009, 12:45
Inteleg naduful Dvs. dar urmand acceasi logica, ar trebui sa ne dam demisia toti, de peste tot, eventual sa si plecam din tara. Ce frumos ar fi ! O tara de marimea si resursele romaniei goala de populatie, numai cu 400-500 de parlamentari ! Atunci sa vezi trai pe vatrai! Nu, domnule. A dezerta este foarte usor. Si sa te muti pe marginea drumului, dand cu petre...Ma ganditi-va putin.. Poate si Dvs. ar trebui sa luati atitudine, chiar daca este neconfortabil.
Valentin:
Vineri 06 noiembrie 2009, 12:37
Felicitari D-lui Traian Basescu! Eu m-am saturat pe vremea PSD-ului sa platesc 40% impozit la stat + 19% Tva-ul la produsele cumparate, deci in total cam 60% din munca mea se ducea la Iliescu & Co, si asta fara sa primesc nimic in schimb. Nici acum nu primesc mare lucru, dar nici nu mai fac jumate - jumate cu statul. Eu nu-i voi vota niciodata, pt ca impozitul a scazut abia cand a venit PDL-ul la conducere.Degeaba urla PSD-ul si PNL-ul, este urletul care arata ca ei simt infrangerea si sfarsitul sanselelor lor pt presenedtie.
Grieg G.:
Vineri 06 noiembrie 2009, 12:37
Avand in vedere reactia PSD si PNL, ne intrbam ce fire nevazute leaga aceste partide de Claus Iohanes. Modul in care aceste partide se opun debocarii tarii, amenintand insasi fiinta nationala, prin acei parlamentari care huzuresc pe spinarea noastra, plinide ifose si amor propriu si pini de bani, neavand grija zilei de maine, sa fie cu mare grije, caci a mai fost incalcata o constitutie, in conditii de nesuportat.
Pe noi, romanii, nu ne intereseaza bataile cu pumnii in piept si infoierile de paun pe care acestia le fac in strada mare, dar daca balciul acesta subrezeste tara, si pun in pericol fiinta nationala, vor fi trasi la raspundere, indiferent ce legi acoperitoare antipopulare cred ca le-au facut si iiprotejaza.
Adriana:
Vineri 06 noiembrie 2009, 08:40
Daca l-ati fi ascultat pe Mihai Tanasescu la emisiunea lui Moise Guran ati fi inteles ce inseamna ca Guvernele anterioare ar fi trebuit sa faca "economii". Pe scurt, cresterea veniturilor la bugetul de stat ar fi trebuit folosita altfel decat prin cresterea aparatului de stat si a cheltuielilor bugetare. Ar fi trebuit investiti banii, astfel incat sa-si produca efectele si acum. Asta ar fi insemnat economii, puteti sa le spuneti altfel, evident. Chiar si un deficit bugetar limitat ar fi fost o economie.
Legat de masurile de luat in economie. Masuri de dreapta, liberale, fara interventia statului in economie se potrivesc unei economii sanatoase, in crestere, cand toate parghiile functioneaza corect. In Romania actuala si in plina criza e nevoie de masuri de dreapta si de stanga in acelasi timp. Asta inseamna ca sunt masuri de stimulare a economiei de tip liberal, cum ar reducerea fiscalitatii, pe scurt masuri de stimulare a economiei si consumului (daca se consuma se si produce), dar totodata e nevoie ca statul sa intervina in economie, prin investitii in principal. Pentru ca in acest mod ar putea absorbi forta de munca disponibilizata din sectorul bugetar dar si cel privat. In conditiile unei economii sanatoase, forta de munca ar fi absorbita automat de economie. Nu e cazul in cazul Romaniei in care se fac restructurari peste tot. In acelasi timp si protectia sociala trebuie intensificata in aceasta perioada pentru clasa care traieste cel mai prost intrucat in Romania aceasta clasa nu a economisit (si nici nu prea are cum) astfel incat sa poata trece peste o perioada de somaj fara sa si modifice nivelul de trai (consum adica). De altfel, daca ne uitam la economiile dezvoltate care au luat masuri in aceasta perioada vom constata ca nu au avut strict politici de dreapta. Sau ajutoarele catre banci de mii de miliarde de dolari fac parte din cadrul masurilor de dreapta? As aprecia o alta parere, ma intereseaza.
lucian:
Joi 05 noiembrie 2009, 23:35
sincer sa fiu dl.Turcescu asa cum v-am perceput eu pe dvs. ma asteptam sa va dati demisia de la un asemenea trust care dezimformeaza cu o nonsalanta demna de o cauza mai buna.a fi coleg cu rosca stanescu sau nistorescu ,nu cred ca va plaseaza in cea mai buna pozitie din punct de vedere jurnalistic.dar, este alegerea dvs.nu o discut ,in definitv inca o dezamagire in plus nu mai conteaza.sau conteaza? ce spuneti domnule Turcescu?
Ioana Marcu:
Joi 05 noiembrie 2009, 22:12
Maestre Turcu,nu skimba nimeni nimic!Daca tot ne zbaten ca pestii pe uscat,toporul trebuie pus la radacina.Pacat de potentialul matale,pacat de potentialul nostru,pacat de tineretul din Romania,pacat de tot.Tara se duce de ripa,vezi nunumai presse.com (Wien) ci si alte publicatii inafara celor pro RO printre care si Francepress.Jale,lehamite,lipsa de nivel...............................................................................................................................................................
Sa lase sudistii Transilvania independenta si atunci Romania v-a inceta din viata.
dorian:
Joi 05 noiembrie 2009, 22:05
Sunt un roman care lucreaza afara si doresc sa spun ca si cei de afara nu mai inteleg nimic din declaratiile celor din alianta aceea majoritara.Geoana spune ca sibianul pana se alege un nou peresedinte si apoi mai discutam apoi revine.Ce spun altii despre noi:,,Voi sunteti ca noi nigerienii,aveti noroc ca Consiliul Europei va mai da un sut in fund,alegeti, numai,ca si noi de dragul de a alege sau nu aveti ce.Romanilor taceti din gura ca nu sunteti departe de noi".Am lasat capul in jos si am plecat pentru ca nici eu nu mai inteleg.Geana si Antonescu sunt niste oameni politici imaturi si prin declaratiile lor dau de inteles ca apara ceva.
SONIA:
Joi 05 noiembrie 2009, 19:41
AMBITIA CANDIDATULUI BASESCU NU-SI ARE LOCUL ACUM! TREBUIE SA APLICE SPIRITUL CONSTITUTIEI. AVEM CUMVA O REPUBLICA PREZIDENTIALA? NICIDECUM. ASA CA BASESCU SA-L NUMEASCA PE IOHANIS. SI APOI CANDIDATUL BASESCU SA NE SPUNA PA DE LA COTROCENI PE 7 DECEMBRIE, ASA CUM VOR VREA CETATENII ROMANIEI!
Nelu:
Joi 05 noiembrie 2009, 19:33
Democratie, democratie dar sa stim si noi. Ce democratie este asta? Democratia unei mici minoritati imbogatita peste masura prin spolierea poporului roman si care acum nu suporta sa fie anchetata si sa aiba dosare pe rol in justitie? Democratie a fost pana in 2004? In perioada 1989 - 2004 vreti sa spuneti ca a fost democratie? Se vorbeste de Constitutie. Aceasta este Constitutie? Nu vedeti ca statul este blocat, paralizat? Nu vedeti ca organismul care ar trebui sa faca regulile si anume Curtea Constitutionala da din colt in colt? Apropo sunteti de acord ca si ALEGERILE ANTICIPATE sunt un exercitiu democratic propovaduit in CONSTITUTIE? BASESCU sa mearga pana la capat si sa faca ALEGERI ANTICIPATE!!! Apropo, Parlamentul cu cei 322 care au dorit sa-l inlature(suspende) pe BASESCU in 2007 de ce nu a fost DIZOLVAT? Asa era democratic, nu? Sa fiti iubiti si fara frica! BASESCU PRESEDINTE, iar BLAGA prim ministru.
Maria:
Joi 05 noiembrie 2009, 19:32
Lupta se da pe viata si pe moarte, lupta in care au fost scoase toate fortele dar si rezervele (adica ONG-urile). Miza lui Geoana este sa scape pe cei care aud zgomote de catuse vezi Nastase, Necolaiciuc, Miky SPAGA etc. Miza lui ANTONESCU este sa-si scape mogulul de bratul prea scurt si slab al legii. Miroase a zanganit de catuse. L-am urmarit atent acum cateva seri pe Patriciu si am observat ca era agitat, ochii lui exprimau teama dar si ura cand era vorba de BASESCU. In seara urmatoare mogulul patrician a intrat prin telefon in emisiune. Cu vocea tremuranda, ca el nu este vinovat, ca s-a gresit data cand a inceput imbogatirea domniei sale. Normal zic eu. Sa ma explic. Patriciu are dosare grele in instanta. Si nu numai el. Libertatea lui sigura se bazeaza pe alegerea unui alt presedinte decat Traian Basescu. De ce spun acest lucru? Deoarece acestia vor interveni in justitie si ii vor pune pile la procurori nu asa cum nu a facut incoruptibilul Traian Basescu. Daca ar mai iesi un mandat BASESCU, dosarele pana la urma s-ar judeca pe fond desi justitia iliesciana a incercat prelungirea termenelor pana dupa alegeri (vezi greva din JUSTITIE). Temerea celor cu dosare se leaga si ii leaga in lupta lor contra lui BASESCU. URA este o caracteristica a COMUNISMULUI. COMUNISM=URA. Uitati-va pe fetele celor din monstruoasa coalitie. Cata ura se vede pe fetele lor, privirea le este rece, ochii le ies din orbite de furie. Nu mai spun de o mimica crispata si un comportament dus pana la paroxism. Va rog ca un exercitiu de imaginatie sa va uitati la : MARKO BELLA, FRUNDA, BORBELLY, CRIN ANTONESCU, DINU PATRICIU, NORICA NICOLAI, IOAN GHISE, TARICEANU, ION ILIESCU, VANGHELE, GEOANA, NASTASE, HREBENCIUC (ieri era rosu la fata GUZGANUL ROZALIU), FELIX VOICULESCU, PAMBUCCIAN + MODERATORII Realitatea , Antenutze si TVR1 - SORIN ROSCA STANESCU, BOGDAN CHIRIEAC, URSU, TURCESCU, BADEA, CIUTACU, STANCU, FIREA, CIUVICA, STAN ETC. Comunisti, securisti, informatori ai securitatii, lachei de serviciu. Comunism scrie pe ei care este sinonim cu ura. URA lor impotriva unui om care nu vrea sa faca parte din anturajul lor, anturaj obscur, mincinos, manipulator. Vor numai o Romanie a lor din care BASESCU si cei apropiati lui sa nu faca parte. Vezi ce spunea Iliescu mai deunazi. Izolati PDL si pe Traian BASESCU ca strategie pentru a pune mana pe putere si a controla din nou ROMANIA. Privilegii si privilegiati! Miza lui Basescu este ne scape de atacurile astora de mai sus. Romania trezeste-te!
Vasilescu:
Joi 05 noiembrie 2009, 19:30
Iata cine a condus Romania dupa Revolutie si din cauza carora o duceti asa de bine:
1) 1989 - 1996 - Ion Iliescu - mineriade si inceputul MARELUI JAF (s-au dat decrete si legi in acest sens – decretul lege nr.9/31.12.1989 semnat Ion Iliescu– care abroga L nr.19/1968 cu privire la regimul juridic al terenurilor fara constructii din perimetrul construibil al municipiilor si oraselor – cine a pus mana pe intravilanele tarii?, inflatie puternica 300 la suta pe an) ;
2) 1996 - 2000 - Constantinescu - don QUIJOTTE care a declarat ca l-au infrant serviciile secrete ale lui Iliescu - iarasi mineriade si inflatie si mai si ;
3) 2000 - 2004 - Ion Iliescu presedinte - Adrian Nastase premier - in aceasta perioada s-au facut cele mai mari jafuri - ati auzit de Musetescu (Dumnezeu sa-l ierte si pe morti sa-i vorbesti numai de bine)si secretarul sau de cabinet domnul Victor Ciutacu? Da Victor Ciutacu. Ati auzit de Necolaiciuc? A fugit in America, dupa ce a furat de la CFR 1 miliard euro. Ati auzit de privatizarile Petrom OMV ( rezervele date austriecilor pana in 2014 – GRATIS), IPRS Baneasa, ALRO Slatina, Siderurgica Galati, Petromidia etc?
In perioadele mentionate presedintele, primul ministru si sefii camerelelor erau de aceeasi coloratura politica ;
4) 2004 - 2009 - Traian Basescu – presedinte - PD, Tariceanu premier - PNL, Adrian Nastase - sef al Camerei Deputatilor - PSD, Nicolae Vacaroiu - sef al Senatului iar din 2008 sef al Curtii de Conturi – PSD ;
2005 - 2007 guvern PNL – PD ;
2007 - 2008 guvern ultraminoritar PNL cu sprijun obscur PSD ;
- in noiembrie 2008 Tariceanu a dat , miseleste, rezervele de petrol si gaze pe 30 de ani firmei de apartament Sterling reprezentata de un angajat al lui Dinu Patriciu.
Traian Basescu ii incurca si au vrut sa-l demita in 2007 pentru ca nu le punea pile la procurori.
05 oct 2009 – greva generala – daca nu sunt mineriade sunt greve – asa este tovarase Ilici?
06 oct 2009 – se continua atacurile la adresa oamenilor considerati apropiati de presedinte de catre o majoritate care si-a cumparat voturile si constiinta populara cu un fular, o galeata de unica folosinta, un mic si o bere, un telefon mobil, bani. O clasa politica si o majoritate acum pe fata in parlament, asumata – care doreste sa blocheze dosarele din justitie ale marilor lor corupti. Cine or fi acestia????
08.10.2009 – Rusinea rusinii numirea lui Bodan Olteanu ca viceguvernator al BNR. Romani votati in continuare PSD + PNL si veti avea astfel de umilinte!!!! Asa va trateaza aceste canalii!!!!
Marti 13.10.2009 – Monstruoasa coalitie PSD+PC+PNL+UDMR a demis cel mai reformator guvern de dupa Revolutie. Metodele de presiune tipic bolsevice continua, vezi grevele care au fost si care vor mai fi sunt organizate de PSD dupa iesirea de la guvernare.
04.11.2009 – Monstruoasa coalitie de la GRIVCO pica guvernul Croitoru;
06.12.2009 – Traian BASESCU PRESEDINTE
George:
Joi 05 noiembrie 2009, 19:28
PROPUNERE DE GUVERN CRIN ANTONESCU (PeNaL) sprijinit de PSD si UDMR ---- KLAUS YOHANNIS prim ministru al adoptiilor ilegale de copii si al caselor multiplu de 6 - Marean Vanghelie ministru al MAI si al dosarelor DGIPI - Adrian Nastase ministru al Justitiei pentru rezolvarea unor probleme personale - Dinu Patriciu ministru al economiei si resurselor terestre si marine - Felix Voiculescu ministru al comunicatiilor, energiei si massmedia, SO Vantu – ministru al excrocheriilor financiare, Marko Bella - ministru al dezintegrarii Romaniei, federalizarii si kosovizarii etc.
Noi vrem respect, Realitatea TV , Realitatea FM, ANTENUTZE! Bravo PRO TV pentru echidistanta! Noi, romanii, vrem respect. II rog pe moderatori sa aiba cei 7 ani de acasa si sa respecte pe cei care au votat pe domnul Traian Basescu, presedintele Romaniei. Sa inteleg ca va trageti de sireturi cu presedintele Romaniei? Nu incetati sa-i spuneti doar Traian Basescu, in felul acesta nerespectand o institutie a statului de drept si deasemenea pe cei cau au votat pentru domnul Basescu. Deasemenea va rog sa nu mai dezinformati populatia mai ales prin sondajele de opinie. Va rog sa spuneti ce masuri au luat statele europene impotriva crizei. Ce masuri nepopulare a luat, de exemplu, UNGARIA care a taiat atat din salarii cat si din pensii si a urcat TVA de la 20% la 25%. Guvernul Boc a luat aceste masuri nepopulare? Deasemenea dezinformati ca numai presedintele si premierul sunt vinovati ca au conlucrat impreuna 10 luni si au facut numai nenorociri dar de celelalte perioade de dupa 1989 nici nu faceti aluzie. As dori sa intreb presa asa zisa independenta cum era in perioada 2000 - 2004 cand domnul Adrian Nastase statea cu piciorul stang pe grumazul dvs? Ati uitat? Acum ati pactizat prin intalnirile de asta vara Vantu Geoana din Delta sperand ca o mana spala pe alta? Noi romanii, care am cotizat la FNI-ul din care domnul VANTU s-a infruptat, VREM RESPECT. Ne-a furat si s-o lase asa.Introducerea unor oameni in Parlament ale caror partide nu obtin 2% din sufragii si punerea pe un scaun prea inalt pe care nu-l merita domnul Felix Voiculescu (Vicepresedinte al Senatului). Dar sa nu dezinformati si sa nu manipulati populatia. Daca vreti respect, respectati-ne. Nu cred ca va pasa de noi. Invitati domni analisti si moderatori care se plimba de la Realitatea la Antenutze si invers, multi dintre acestia fosti securisti care nu stiu decat sa dezinformeze si sa manipuleze.HALAL RESPECT!
Adrian:
Joi 05 noiembrie 2009, 18:57
Singura varianta pe care o vad eu este aceea a unui guvern minoritar PNL, sustinut de o majoritate netransparenta PNL + PSD.
Anonim:
Joi 05 noiembrie 2009, 18:27
si pana la urma care este guvernul lui Joannis
Silviu Gavrila :
Joi 05 noiembrie 2009, 18:20
draga Marius ,
ce s-a spus a fost ca au lasat mana libera in formarea unui guvern fara a exista nicio imixtiune din partea lor , asa ca in consecinta nu putem decat banui ca au schitat un guvern . Simpla nominalizare a dlui Johannis nu este si garantia unui guvern bun compus din oameni de valoare . In plus acesta are si o pozitionare interesanta in actualul context , insa nu stim inca din ce postura isi aroga acest drept de a comenta. In speta este vorba de competenta guvernului " Croitoru "
Anonim:
Joi 05 noiembrie 2009, 18:13
nistorescu, daca intorci pe contrasens si lovesti oameni nu se numeste actiune criminala, deci ce incredere sa avem intr-un criminal, tu vorbesti de responsabilitate, realitaea lasati criminalii sa stea unde le este locul
Marius:
Joi 05 noiembrie 2009, 18:06
Pentru ION : Poate nu stii cum se fac investitiile , dar ca sa ai profit trebuie sa investesti , nu sa stragi punga !
mihai:
Joi 05 noiembrie 2009, 18:00
Partidul cel mai potrivit este PSD!Mircea Geoana este un om bun si romanii au nevoie de un om bun la guvernare.Ne-am saturat de dezbinarii,acuzatii nefondate si haosul produs de PDL
Marius:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:59
Pentru Silviu Gavrila : Va dati seama ca atunci cand PNL si PSD au cazut de acord in vederea sustinerii lui Johannis, probabil, ca toti trei au schitat un posibil nou guvern . Va dati seama ca 6-7 romani din 10 doresc schimbarea lui Basescu , asa ca ei s-au conformat !
komisacros:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:57
In RO de azi, aliantele politice se fac pe criterii pe care noi nu le stim, deci supozitiile noastre nu se pot intersecta cu realitatea.
Totusi, eu as prefera o alianta de dreapta: PDL, PNL pt ca se potrivesc in viziunea economica, sa ne gandim doar la cota unica. Cred ca o fuziune intre cele 2 partide ar fi si mai buna pt tara ... :)
Alianta de azi din parlament e clar doar una electorala, facuta sa fie anti Basescu-PDL. Nu conteaza dreapta, stanga sau ce trebue facut pt noi, tara. Toate actiunile pe care aceasta alianta le-a luat nu au tinut cont de tara, de la motiunea de cenzura la trantirea oricarui guvern al carui prim ministru nu e numit de ea. Ori ea nu are dreptul sa numeasc prim ministru. Deci cum pot eu vota un presedinte care sa promoveze o alianta care a fost facuta pentru interesul personal al candidatilor la presidentie sau al partidelor din care a fost compusa. Sper ca liderii acestei aliante sa cada, iar apoi sa se poata face o alianta care sa aiba in vedere si interesul national (doar interesul national nu se poate ca traim intr-o lume reala). Aceasta alianta o vad in jurul PDL-ului, cu un partid mai mic (PNL, UDMR) pt ca o alianta cu 2 parteneri mari si egali nu are viata lunga.
Anonim:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:56
domnilor este ca la fotbal, angajez antrenorul, pierde un meci, il dau afara si tip ca din cauza lui am pierdut campinatul, daca schimb la fiecare meci antrenorul se numeste ...
ion:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:56
Guvernarea PNL-PSD 2007-2009 a fost cea mai iresponsabila, in loc sa puna bani la pusculita ei au cheltuit pana si banii din fondul de dezvoltare peste 3 mld. Euro, bani din privatizari care erau destinati investitiilor! Halal guvernare de dreapta!
Alex:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:53
Nu sunt de acord cu unul din ultimii ascultatori. In ultimii 20 de ani au mai fost guverne cu sustinere parlamentara mare, si rezultatele le vedem astazi. PDL nu a facut nici o combinatie reusita pentru ca NU A AVUT CU CINE. De ales nu a avut decat un PSD rosu, sau un PNL, din pacate tot rosu !
Anonim:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:53
si pana la urma care este guvernul lui Joannis
Zoltan1:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:53
Domnule Turcescu va rog nu mai acceptati comentarii stupide despre "vistieria goala si ca nu s-a pus nimic deoparte sau ca nu s-au facut economii"!In tara asta toate dar toate guvernele au lucrat cu deficit bugetar din start!Vistieria goala si a pune deoparte sunt aberatii!!!!
SONIA:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:52
AZI BASESCU SA-L NUMEASCA PE IOHANIS!
NU CRED CA E IN STARE AVAND INTERES PERSONAL INGUST SI PAGUBITOR TARII.
ACEST CANDIDAT SA PLECE DE LA COTROCENI PE 7 DECEMBRIE!
cezaru:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:52
nu as vrea sa revina PSD...deasemeni ar fi posibila alianta PDL+PNL daca s-ar depasi orgoliile...o solutie... la banca daca te duci sa ceri un CREDIT ti se cere o garantie...si dl.Basescu si dl.Antonescu ar putea sa vina cu o garantie care sa dea credit unui guvern ( bine ar fi sa fie condus de dl. Klaus) ... si daca nu merge treaba sa se preia garantia continuitatii (plecarea unuia, sansa unui guvern PSD+UDMR,)...
Petre:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:52
Ion iliescu in face pe basescu dictator? Va aduceti aminte cum i-a denumit pe protestatarii din universitate in 90? Mai bine golan decat comunist!
Anonim:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:51
si pana la urma care este guvernul lui Joannis, ca nu stim poate ne place, sau poate nu, deci care este guvernul lui Johanis, care este guvernul lui Johanis, care este guvernul lui Johanis, care este guvernul lui Johanis, care este guvernul lui Johanis
mariana:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:51
sigur .... hrebengiuc sa sutina pnl
fatala?!!!
azi e ziua stangii
Virgil:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:51
solutia este o societatea civila , informata, cu dorinta de a schimba ceva in tara asta si care sa lupte prin elita intelectualilor din aceasta tara!
un@nimeni:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:50
35% omeni de bine , BASESCU,BASESCU,BASESCU,BASESCU,...
65% oameni de bine, KLAUS,KLAUS,KLAUS,..
eu un nimeni voi pune stapila VOTAT pe ultimul vagon al TRANVAIULUI 5.....si o sa caltoresc in UE cu METROUL...!SIC,SIC ,SIC....ce e criza in ROMANIA...diversiune , diversiune, diversiune,..am vrut in stanga . am vrut in dreapta ..acum merg pe gratis INAPOI ca era mai BINE ?
Anonim:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:49
@SONIA cumul de minoritati nu inseamna majoritate parlamentara, mai bine un zeu decat o mafie
Silviu Gavrila :
Joi 05 noiembrie 2009, 17:48
Ce va face sa credeti ca un guvern Johannis ar putea trece atat timp cat nu stim , si nici macar PSD sau PNL nu dau impresia ca ar sti din cine este format ? Nu putem pune egal intre un guvern Johannis si persoana dlui Johannis .
Alexandru Jecu:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:46
Romania are probleme de rezolvat de toate felurile. Istoria ultimilor ani ai Romaniei a aratat ca nu culoarea politica a contat ci lipsa de viziune si detereminarea decidentilor politici, prizonieri ai unei mentalitati de lumea a treia. Intr-o politica ale carei coordonate sunt stabilite la nivel de UE,FMI, BM cum putem vorbi de performanta a politicilor autohtone? Cel mult se poate vorbi de bunul simt si responsabilitatea in a se conforma acestor recomandari! Toate partidele au incercat sa impace varza personala cu capra forurilor europene. Tot ce se intampla acum este o harjoana prosteasca fara relevanta in evolutia europeana a Romaniei, cata vreme UE va considera necesara prezenta acesteia in Europa! Avem o clasa politica de care ne putem dispensa! Putem trai sub administratie europeana!
dan :
Joi 05 noiembrie 2009, 17:46
dle, premierul se negociaza in turul 2 ! oricare ar fi situatia asul este in mana PNl-ului ! iar urmatorul guvern va avea o linie de dreapta .
Marius:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:46
Raspunsul intrebarii dumneavoastra e foarte simplu , sa aruncam o privire in trecutul european si sa vedem in timp de criza , ce politica a scos respectivele tari din criza ? Politica de dreapta e solutia ! Si sa nu uitam care e partidul cu doctrina de dreapta ! Nu cred intr-o alianta "DA" si nu pentru ca nu ar fi posibila , ci pentru ca domnul Basescu nu prea mai e domn in ultimii ani si nu cred ca ar putea sa isi respecte orice angajament !
Petre:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:44
Cred ca situatia de fata, poate fi asemuita mai corect altfel. Cred ca acum noi poporul putem fi asemuiti cu un public la un meci de box. Am pus in ring mai multe echipe. Acestea, sau coalizat toate impotriva uneia, si au inceput sa isi care pumni. Noi ceilalti, stam in tribune, injuram, scuipam, tipam, ne isterizam! La sfarsit, cineva va castiga! Acela va lua premiul, apoi toti vom merge acasa .... Si acolo, ne asteapta aceleasi probleme ca cele dintotdeauna ... Meciul din ring, nu are legatura nu nevoile noastre, ci doar cu interesul jucatorilor! Noi, vom ramane doar spectatori, pentru urmatorul meci!
SONIA:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:44
MAJORITATEA DIN PARLAMENT E O MAJORITATE CE REFLECTA DORINTA ALEGATORILOR.
LA NOI DOCTRINELE NU SUNT SUFICIENT CLARIFICATE. PNL E CENTRU DREAPTA, IAR POZITIA PSD-ULUI IN SITUATIE DE CRIZA E NECESAR SA SE ASEZE SPRE CENTRU. PDL, CARE SE EXPRIMA DOAR PRINTRO VOCE, VA CONTA NUMAI CAND SE VOR PRONUNTA FARA A AVEA DEASUPRA LOR UN ZEU!
Anonim:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:43
Domnule Turcescu sunteti scolit bine, cum poti sa-i spui prostului ca este prost dar sa si intelega asta. Eu stiu o vorba, cica, sunt atat de destept ca nici nu-mi dau seama cat sunt de prost. Asat asa, pentru ascultatorii emisiunii.
Anonim:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:40
@123456789 tu ce esti, catalizatorul emisiuni, mai arunci o chestie deasta ca sa o tii la plutire, degeaba ai iesit in strada in '89 daca ai dormit pana in 2004
Virgil:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:39
mi-a ramas intiparita in minte o imagine f cruda ce am vazut-o pe National Geografic , in care un bivol mare ,impotmolit intr-o mlastina era mancat de viu de catre o haita de sacali.Privirea de neputinta a acestui bivol m-a impresionat f mult si cred ca n-o s-o uit niciodata. Aceasta scena o putem pune f usor in comparatie cu ceea ce se intampla de mult timp in romania , unde tara cu o mare parte din populatia ei, este acel bivol , iar haita de sacali sunt partidele politice! S-a demostrat de fiecare data ca nevoia de a ajunge la guvernare nu este nici pe departe aceea de a face ceva pt aceasta tara , ci de a "musca " din acest bivol numit Romania! Aceasta este cruda realitate pe care romanii ar trebui s-o stie, s-o simta si sa incerce s-o schimbe, daca mai este posibil.
Anonim:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:38
@Petre, da asa este, dar cati vad asa ca tine, deorece aia care au votat 80% pentru iliescu traiesc in continuare si acum, daca erau putin debusolati de PSD s-au dus la PNL ca asta a trecut de la deapta la stanga. Ipotetic vorbind daca eu PNL-ist dupa ce ma-m aliat cu PSD inseamna ca Geoana este servitorul meu sau Crin servitorul lui Geoana sau ca amandoi sunt doua papusi destonice
123456789:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:37
realitateafm , arunctorul de petarde politice, fabircte in uzina de la COTROCENI de D nul BASESCU....care a transformat politica din ROMANIA in RULETA si POKER...recunosc marinarul stie POKER POLITIC..! degeaba am iesit in '89 in strada..degeaba am votat cu dreapta BASESCU a facuto PRAF nu mai votez...!
Violeta:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:37
Singura alianta ca a functionat - la nivel nedeclarat evident - a fost PSD PNL. Dar n-a fost alianta politica ci o alianta de interese.
Cu un Dinu Patriciu la butoane este practic imposibila o alinata PNL PDL viabila.
Coalitiile politice din Romania nu rezista pentru ca nu avem oameni politici. Spun nu avem pentru ca doar cativa rataciti intre politruci nu inseamna, dupa cum se si vede, mare lucru. Cand vom avea politicieni vom avea si aliante bazate pe convergente de viziune.
Gasesc lamentabila prestatia guvernelor din ultimii douazeci de ani.
Romania are nevoie vitala de politici economice de dreapta si daca o vom rata ne vom afunda si mai tare.
Petre:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:37
Foarte tare exemplul lui no chance!
Domnule turcescu, cum credeti ca ar fi aratat situatia de fata cu rolurile un pic inversate? Daca nastase ar fi fost acum presedinte, iar basescu si antonescu in alianta de 65%, ce credeti ca s-ar fi intamplat?
SONIA:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:35
AMBITIA CANDIDATULUI BASESCU NU-SI ARE LOCUL ACUM. SPRE BINELE TARII SA-L NUMEASCA PE IOHANIS.
CA VREA SA FIE REALES E TREABA DANSULUI, DAR NU A NOASTRA!
VENIND DIN HAUL STANGII BASESCU A AJUNS LA DREAPTA PRIN CALCULE ELECTORALE, NU PRIN REALIZARI PALPABILE.
BASESCU, UN CANDIDAT CE PUNE INTERESUL PERSONAL INAINTEA INTERESULUI ROMANIEI. ASA O SA RAMANA ACEST CANDIDAT DUPA PLECAREA LUI DE LA COTROCENI PE 7 DECEMBRIE!
Daniel:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:33
Vor o alianta in care sa credem si noi, o alinata de durata, una care sa nu se naruiasca dupa alegeri, una cu adevarat pentru Romania? Atunci sa mearga sa se casatoreasca legal intre ei si sa vina cu verighetele si certificatele de casatorie in fata lui Traian Basescu. Atunci prezinta in sfarsit incredere si pot sa le-o acord si eu. Pana atunci toata vorbaria asta si laudele cu Klauss Johannis si tehnocrati sunt doar latratul la stele al unor caini jigariti legati de-o caruta fara cai.
no chance:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:33
Ce se intampla daca o majoritate parlamentara, sau o comuniune de interese hotaraste desfiintarea justitiei sau interzicerea presei, cum functioneaza puterea majoritatea parlamentara (o putere in stat) asupra altei puteri in stat. De fapt acum vedem ce construise nastase pentru el si PSD, ce s-ar fi intamplat daca ar fi ramas la putere el si cu legile facute de ilici.
Petre:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:33
Dupa ce basescu a deschis un nou capitol in istoria romaniei, si anume a initiat primele schimbari, toate celelalte partide, prin toti acei parlamentari comandati de un sef la fel ca samuraii, s-au aruncat asupra lui. Dupa ce tocmai ei faceau scandal speriati de facptul ca tavalugul schimbarii se porneste, tocmai ei tipau ca basescu genereaza scandalurile. Care scandaluri? Tipetelor lor disperate? In tot acest timp, ramasi fara argumente, invoca si implica acesti politicieni, si societatea civila. Incearca ei, dar se pare ca usor usor, esecul lor se prefigureaza tot mai clar. S-a ajuns la stadiul in care romani convinsi de diferite doctrine, sa nu isi poate explica deciziile partidelor care er fi trebuit sa ii sustina! Desi, atunci cand a castigat prima data, basescu a avut un important sprijin din voturile antiPSD, desi acum multi sunt dezamagiti, se pare ca din nou, aceasta componenta va fi ce-a care il va propulsa spre al 2-lea mandat. Si uite asa, ironic, dar sigur totusi, basescu are sanse sa castige din nou, tocmai pe greseala celorlalti, pe faptul ca acestia nu sunt capabili sa spuna altceva decat "jos basescu" fara sa fie si aberatie! Asa ca, in lipsa de ce ar fi trebuit sa insemne o alternativa viabila la traian basescu, romanii se pare ca vor vota tot pe el ....
Costin:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:28
GUVERN DE UNIUNE NATIONALA - Indiferent ce partid sau coalitie se afla la guvernare in situatia actuala nu v-a face reforma pentru ca au un exemplu din perioada 1996 - 2000 atunci cand PNTcd a facut reforma si a disparut din parlament. Asa dar nu putem avea decat un guvern de uniune nationala.
Zoltan1:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:26
Pana la urma noi incercam sa facem combinatii cu entitati care au dezamagit in momentul in care au fost in zona decizionala!Sa nu discutam cauzele sau motivele dar clar toate au dezamagit!Presedintele a nominalizat patru prim ministrii care au esuat lamentabil si a distrus trei guvernari!Acum sunt consultate partidele corupte, incapabile de a lua decizii de un presedinte care a gresit in patru nominalizari si un parlament ineficient care este la mijloc!Singura rezolvare prim ministru independent cu un guvern PNL-PDL!!!
Alex:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:25
Romania are nevoie de o ruptura radicala cu trecutul, ori din pacate de 20 de ani fantomele tecutului bantuie toate structurile de putere. Sigur ca acum e nevoie de o orientare de dreapta, deoarece trebuiesc facute in mod radical restructurari care sa stopeze pierderile din economie, regiile de stat si de redus birocratia atat de stufoasa. Cei "de stanga" amana reformele si suntem mult in urma fata de toate celalalte tari intrate recent in UE. Dar ar trebui INTREAGA clasa politica reformata.
Petre:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:23
Domnule Turcescu, vi se pare ca alianta de 65% din parlament reprezinta pe altcineva decat pe candidatii geoana sau antonescu? Cum putem sa le transmitem ca NU NE REPREZINTA? Aveati dumneavoastra, odata, intr-o zi la pranz, in trecut, cam in 2004, o emisiune la un alt post de radio. Atunci, ati incercat sa va puneti in pielea unui sustinator al lui nastase, si chiar si dumneavoastra ati recunoscut ca nu puteti face asta! Acum, daca va puneti in locul lui geoana cum ar fi? Nu tot la fel?
doamnaT:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:22
La noi toate alianţele politice sau electorale din ultimii 18 ani s-au destrămat înainte de finalul mandatului. Absolut toate, fără excepţie nici partidele care erau compatibile politic nici cele incompatibile politic. Problema de fond este că partidele noastre nu văd alianţele politice ca pe nişte contracte din care ambii parteneri câştigă. Când au făcut marea coaliţie de guvernare din Germania, social-democraţii şi creştin-democraţii au negociat îndelung şi au semnat un document detaliat de guvernare, pe care îl aplică la sânge. La noi, vechii inamici s-au înţeles rapid şi pentru un document atât de vag încât fiecare poate înţelege ce vrea din el. Scandalul este scris în actul de naştere al oricarei coaliţii in romania, iar disputa politică se mută acum în interiorul guvernului.
Explicaţia e simplă: politicienii noştri privesc politica ca pe un joc de sumă nulă. Aşa se numeşte în teoria economică o relaţie din care un partener câştigă exact ce pierde celălalt. X câştigă, Y pierde, împreună avem tot cât aveam şi înainte, nimic mai mult pentru că ne-am furat căciula unul altuia. Ideea că ne putem asocia şi câştiga împreună mai mult le pare o ciudăţenie.
O vorbă haioasă spune că dacă tot ce ai e un ciocan, atunci vezi numai cuie în jurul tău. Cam aşa e cu partidele noastre: dacă tot ce vor sunt funcţii şi rente, atunci conflictul devine singura logică de funcţionare în coaliţii. Nu ştiu să facă altceva. Nu contează ce anume programe se implementează, contează cine e în funcţie.
dan :
Joi 05 noiembrie 2009, 17:21
PNL+PSD+UDMR pentru ca pdl-ul nu mai are parteneri, dovedind incompetenta si mediocritate ! politicile trebuie sa fie de dreapta pentru dezvoltarea economica dar si cu cu protectia sociala necesara!
Costin:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:19
GUVERN DE UNIUNE NATIONALA - Indiferent ce partid sau coalitie se afla la guvernare in situatia actuala nu v-a face reforma pentru ca au un exemplu din perioada 1996 - 2000 atunci cand PNTcd a facut reforma si a disparut din parlament.
Asa dar nu putem avea decat un guvern de uniune nationala.
Razboinicul Luminii Stinse:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:11
Stimate gazde, atunci cand te inneci (situatia in care ne aflam acum), nu ajunge sa te rogi sa pice din cer vreun colac, sau sa speri ca vecinii vor trece pe acolo si-ti vor intinde vreo mana sa te scoata afara din apa(Germania, Italia). Trebuie sa te apuci de munca, si asta se poate doar cu politici de dreapta, cu munca multa.
Insa noi, fiind o natie care in continuare apreciaza "amnistia fiscala" si rolul de Robin Hood asumat de Mircea Geoana (nu mai platim ratele catre banci) apreciem in continuare spectacolul asta penibil.
Nu rezista nimic din cauza oamenilor...insa comentarii sunt prea multe: pe vremea "onsensului national" furau de la stat doar unii (cei care trebuia). Apoi in 1996 s-au erijat altii in pazitorii comorilor tarii.
Rezultatul se vede. Jaf la drumul mare.
Am o intrebare, pe final: cine a inventat expresia cu "statul la butoane"??
Paul Anicet:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:06
Cel mai bine par sa se inteleaga PSD cu PNL. Nu avem nevoie de guvern de stanga NICIODATA! De ce nu rezista? Ciolanul e prea mic, nu ajunge prin nici o redistribuire. Cel mai performant a parut a fi PNL -ul, dar a si beneficiat de o perioada fericita. Si mai cred ca anumite legi/reforme facute de guvernul Boc 1 nu si-au facut inca efectul. Prin urmare poate acest guvern a fost judecat prea devreme! Admit ca in plan economic Guvernul Boc a fost foarte slab, si ca era nevoie de o actiune energica, indiferent de costurile politice! Din pacate nimeni nu a avut curajul sa-si asume aceste costuri politice, si vom avea de plata!
sadisfaction:
Joi 05 noiembrie 2009, 17:00
Despre doctrine a auzit cineva?! Se pare ca luam drept criteriu doar compatibilitatea interpersonala. Ii imperechem noi virtual si, din patru in patru ani, in mod real, prin vot. Sa fie oare structura parlamentului consecinta faptului ca nu ne intereseaza doctrinele sau pur si simplu suntem slabi psihologi?
georgiana:
Joi 05 noiembrie 2009, 16:58
In cazul in care se mai tine cont de doctrine: PSD-extrema stanga; PDL-centru dreapta; PNL-extrema dreapta. Raspunsul e simplu: PDL+PNL. Nu sunt multe variante de coalitii, nu? Dar intrebarea mea pt un partid istoric este: in ce masura oamenii din fruntea PNL reprezinta spiritul liberal?
Vlad:
Joi 05 noiembrie 2009, 16:51
În situaţii de criză, tranziţie etc e nevoie de un guvern de dreapta care să aplice reformele dure şi nepopulare şi care să ducă ţara pe o pantă ascendentă. În perioadele de bunăstare economică e nevoie de un guvern de stânga care să facă o politică socială prin redistribuirea acumulărilor anterioare. Până acum l-a noi s-a întâmplat exact invers: În tranziţie am avut guverne de stânga iar în perioada de creştere economică guvern de dreapta. Şi aşa am ajuns în situaţia dezastruasă de astăzi.
http://vlutic.blogspot.com/
claudiu:
Joi 05 noiembrie 2009, 16:45
1) PDL+PNL+UDMR au puncte comune vitale
acum -politica fiscala si cea economica.
2)Este necesara o politica de dreapta care in schimb nu o sa reziste la ceea ce este de facut (descapusarea aparatului de stat).
Cea mai buna solutie este un guvern de uniune nationala care sa implementeze aceasta dar merge asa ceva in Romania?
O politica de stanga care este mai apropiata de sindicate si poate se poate negocia mai usor cu ele.
nu a reusit reforma statului (vezi toata perioada PDSR).
3) Coalitiile nu rezista din cauza lacomiei oamenilor de afaceri din spatele oamenilor politici care isi fac afacerile din tunuri imediate.
4) Din pacate PSD 2000-2004 pentru ca s-a bazat pe un sistem dictatorial care are o anumita eficienta
temporara. Priviti in propria companie, cu cat un management este mai democratic, cu atat eficienta momentana este mai scazuta, se ia greu o decizie, etc. Pe termen lung un sistem democratic duce insa la aparitia unor idei deosebite care pot propulsa compania foarte puternic scotand-o dintr-o mediocritate dictatoriala.
Sebastian:
Joi 05 noiembrie 2009, 16:23
La ora actuala, se poate considera ca PNL si PSD au fuzionat. Cele doua partide urmaresc aceleasi interese si probabil ca vor si fuziona in viitorul apropiat. Ambele partide se sprijina pe oameni grei, miliardari de carton ai tranzitiei, care nu vor sub nici o forma sa renunte la privilegiile lor. Sa nu uitam ca in ultimii 20 de ani PSD a fost aproape tot timpul la putere, transparent sau netransparent. Solutia spre un progres de mult asteptat al tarii ar fi scoaterea PSD de la putere. Am avut aceasta sansa in 2005, dar tradarea lui Tariceanu ne-a ingropat sperantele !
Zoltan1:
Joi 05 noiembrie 2009, 16:20
Toate variantele,combinatiile si permutarile au fost epuizate!Sa ne amintim ca totul a inceput cu neocomunisti lui Iliescu contra "democrati"!Neocomunistii au dezamagit infiorator electoratul si a urmat "schimbarea" care sfarseste cu o alta dezamagire!Cand am vazut pe buletinul de vot Iliescu si W.C.Tudor am crezut ca innebunesc!Urmeaza un cosmar numit Nastase care provoaca o noua alianta nereusita.Urmeaza Basescu cu patru prim ministrii care sfarsesc lamentabil!Care este numarul maxim de prim ministrii numiti de Basescu care trebuie sa sfarseasca prost ca sa recunoasca Basescu faptul ca nu se pricepe????Sfera politica trebuie sa recunoasca faptul ca nu mai este viabila!!Prim ministru acceptat de toate partidele,nominalizat de presedinte si multa rugaciune la biserica!!!
Lady M:
Joi 05 noiembrie 2009, 16:15
UDMR poate colabora cu toate iar celelalte trei daca se unesc in formatiuni de doua luate cate trei pana la urma se rup; PDL va putea forma guvern cu membri PNL si nu cu PNL ca partid; PSD poate face o coalitie cu PNL dar numai daca PNL accepta suveranitatea PSD. PDL nu poate intra in combinatie cu niciunul -cu exceptia UDMR- deoarece nu accepta sa fie condus de nimeni si-n plus este si Basescu prin preajma care sanctioneaza pe oricine trimite vreun "biletel". In situatia in care Basescu va fi reales, cea mai buna solutie pentru PDL sunt anticipatele dar asta daca Basescu ar reusi sa mobilizeze electoratul care il va fi votat pe el la presedintie, spre PDL. Coalitiile nu rezista din cauza faptului ca majoritatea politicienilor santajeaza si sunt santajabili iar acestia din urma nu au ca solutii decat imunitatea sau sa-i dea in cap celui care-l santeaza. Cel mai performant partid in actul guvernarii a fos PD dar alaturi de PNL in alianta D.A. Romania are nevoie de o politica de dreapta a executivului; deja din domeniul privat nu mai are cine sa sutina toti functionarii publici, pensionarii, asistatii social, samd. Din cauza politicilor de stanga avem o piramida cu varful in jos -doua milioane sustin 20; chiar daca o parte vor avea de suferit, cel putin nu pierim toti -sau nu emigram toti.