Avantajul atribuţiei de a convoca referendum
Vineri, 30 Octombrie 2009 , Vizualizari: 244, Comentarii: 56
Ascultaţi acum Realitatea în direct , cu Cosmin Prelipceanu. Ştirile la sfert de oră sunt însoţite de o dezbatere despre cine/ce beneficii obţine de pe urma referendumului din 22 noiembrie.
Ideea organizării unui
referendum odată cu primul tur al alegerilor prezidenţiale este atacată
de societatea civilă.
Mai multe organizaţii neguvernamentale îl acuză
pe Traian Băsescu de folosirea funcţiei prezidenţiale în vederea
obţinerii unui avantaj incorect faţă de contracandidaţi.
Anterior, şeful statului
argumentase că referendumul i-ar fi adus beneficii electorale numai
dacă ar fi avut loc odată cu al doilea tur de scrutin.
Realitatea FM vă invită la dezbatere.
Ce nu ar fi în regulă cu desfăşurarea referendumului pe 22 noiembrie?
Au dreptate ONG-urile să bănuiască un avantaj incorect pentru preşedinte?
Cum interpretaţi sloganul "De ce le e frică, nu scapă!" folosit pe afişele electorale ale lui Traian Băsescu?
Poate aduce referendumul mai mulţi alegători la urne, aşa cum susţine Traian Băsescu?
E corect că figura preşedintelui apare atât pe afişele cu refendumul cît şi pe cele pentru Preşedinţie?
Cum se face că societatea civilă îşi găseşte glasul numai în preajma alegerilor?
Cosmin Prelipceanu vă aşteaptă opiniile la 021 201 55 88 , prin sms la 0734 100 777 sau pe realitateafm.net.
Ce au scris cititorii
Anonim:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:39
ce alegeri, daca eu muncesc prost ma da afara, afara cu incapabilii din parlament sau sa fie penalizati la salariu, sa primesca salariu dupa performanta tarii, acum este pe minus deci sa aduca de acasa
Anonim:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:37
REALITATEA repede la intrebari - amanarea ratelor FMI - intrebati-l pe Geoana de ce a provocat caderea guvernului stia si PSD si PNL care sunt riscurile sunt direct raspunzatori ei si cei care au trompetat pe langa ei (media) ce natie de handicapati (chiar la propriu daca verificati in senat, parlament toti au certificate de handoicapati ca sa nu plteasca impozite)
no chance:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:36
@trotineta dicsit dar lipseste domnul profesor de liceu, domnul ezragsit, o lasa pe trotineta singiura
alexandra:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:34
anonim, psd si pnl au trantit guvernul pentru voturi in plus, dar cu ocazia asta au aruncat tara in haos. a auzit cineva ong-urile vorbind despre asta? au zis ong-urile ca aceste 2 partide vinovate de intarzierea banilor de la fmi sa plateasca pagubele?
Anonim:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:34
Dar ce fac primariile cu banii vostri va intereseza, de acolo incepe abuzul si dezastrul, acolo fac ei bani pentru alegeri. Aramata de firme de salubritate platita cu bani publici, armata de agenti de paza Comunitari platiti cu bani publici, (adica uniformele alea pereche cu niste almanche in mana si care nu fac nimic, ma rog pentru noi in afara ca ne toaca banii) termoizolarile efectuate prost de mantuiala dar la preturi frauduloase pe bani publici, terenurile obstei ingradite de ROMPREST (firma de salubritate) si vandute apoi la clientii politici, garduri metalice inlocuite anual pe bani publici, anumite strazi foarte mici asfaltate anual. Eu va spun astea din sectorul 1, dar putem continua sa spunem aici ce stim si cum se scurg banii, poate ne da realitatea si o locatie pentru poze.
iancu jianu:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:32
Ascultatoare de la aceasta ora 12,29 angela, pare ca nu intelege ca vinovati pentru neprimirea transelor de la fmi este parlamentul, care in loc sa functioneze se interpune intereselor statului cu actiuni meschine printre care: numirea guvernului, aprobarea legilor, etc., din pacate precum dansa mai sunt si alti ascultatori!!!
trotineta:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:32
Aveam o parere mai buna despre domnul Stolojan,cu timpul mi-a schimbat-o.
Anonim:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:32
v-ati facut ca munciti sambetele deoarece voua vi sa dadeau suplimente, ati avut ciocul mic la toate neregularitatile pe care le-ati creeat. Sa vi se reduca si vou salariul, la mine in bloc au avut concedii si fac cumparaturi (masini, LCD, sacose pline) doar bugetarii, cei de la particular au trecut pe economie de mult. Daca intreprinderea nu mai produce, de unde, iar intreprinderea celor de la stat suntem noi cei de la privat.
Anonim:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:27
amanarea ratelor FMI, intrebati-l pe Geoana de ce a provocat caderea guvernului stia si PSD si PNL care sunt riscurile sunt direct raspunzatori ei si cei care au trompetat pe langa ei (media) ce natie de handicapati (chiar la propriu daca verificati in senat, parlament toti au certificate de handoicapati ca sa nu plteasca impozite)
elena:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:27
este corect când figuraţia unui primar apare pe un afis electoral, mai precis pe un bener? ONG-urile pot să bănuiască că este un avantaj în s-au în dezavantaj?ex.un crin si un ciulin....
trotineta:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:24
Am citit intr-o carte ca Greuceanu i-a batut pe zmei de i-a snopit.
Marius Delaepicentru:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:23
Să mai demontăm un sofism. Se tot trîmbiţează că vor fi oameni care vor vota un candidat la preşedinţie, dar poate că nu vor să participe la plebiscit. Sau viceversa. Autentificarea persoanei se face o singură dată. Detractorii şi detractoarele Preşedintelui susţin că asta ar fi o cale de (pre)fraudă. Întreb: pînă în 2004 cînd alegerile generale şi prezidenţiale erau cuplate, electorii nu semnau o singură dată pentru trei buletine de vot? Atunci nu era (pre)fraudă? Să înţelegem că orice asociere a două sau mai multe consultări reprezintă o tentativă de fraudă? Vă daţi seama de cît de înşesită a fost "frauda" la plebiscitul din Italia, unde au fost puse nu mai puţin de şapte întrebări?
Marius Delaepicentru:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:23
Nu le împiedică nimeni să susţină "principii" de pe poziţii politice. Însă, pentru a putea trimite observatori la scrutin, ONG-urile trebuie să intre în legalitate. Fie să retragă toate pre-bazaconiile din "preclamaţia" la AvP, fie să se înregistreze la tribunal ca partid(e) politic(e) şi să susţină unul sau mai mulţi candidaţi. Dacă niciuna din condiţii nu va fi satisfăcută, mă pregătesc să contest eu însumi, în calitate de cetăţean, legitimitatea şi credibilitatea observatorilor.
Nelu Badalan:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:22
Datoriile FMI acopera incapacitatea oamenilor politici de a organiza societatea romaneasca (referitor la interlocutorul ce expunea acest subiect).
Referitor la referendum si campania prezidentiala, se face trimitere la "basescu.ro" (2 in 1).
monik_a:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:22
out off topic: interesant cum justificarea liderilor partidelor pentru o aproape sigura respingere a cabinetului croitoru este "pentru ca sustinem alt premier" in loc sa fie "pentru ca nu sunt profesionisti".
Marius Delaepicentru:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:18
Dl. Pîrvulescu a militat pentru votul în alb, dar nu a răspuns la niciunul din cererile mele de sprijin, atunci cînd am cerut abolirea prevederii legale nedrepte, ce mie-mi interzice să votez în baza unui paşaport expirat, în dispreţul spiritului Constituţiei (că tot veni vorba de spirtoasele constituţionale zilele trecute). Domnul Pîrvulescu poate muri liniştit. Cel puţin "alegătorul în alb" e o realitate cifrată la 450.000 de electori cu buletinul expirat, şi altă jumătate de milion de "electori în alb" din diaspora, ca să nu mai pomenesc de cele 1,5 milioane de români dinafară, situaţi la mai mult de 20Km de secţiile de votare din consulate, şi fără nicio şansă de a-şi exercita dreptul de vot în lipsa procedurii de vot la distanţă. Asta, (pre)fraudă, puicuşorule!
Marius Delaepicentru:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:17
Teoria liderului Asociaţiei "Pre-Democraţia" s-ar susţine numai dacă românii ar fi într-atît de imbecili încît să confunde buletinul de vot cu buletinul de identitate.
iancu jianu:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:13
Atentie romani! sa defectat trotineta, tot hordocaie mai jos, ce bine ar fi sa cada dupa autostrada impreuna cu cele 5 ONG-uri!!!!!
trotineta:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:07
Cioara vopsita,oropsita, vai de mama ei,cu coada stufoasa,strange nuci pentru la iarna.
doamnaT:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:06
nu este ilegal. Este intr-adevar pura campanie electorala.Dar daca o luam asa si primarii asfalteaza in campanie electorala, asta inseamna ca fura startul? Fiecare isi poate crea avantaje in campanie folosindu-se si de pozitie. opozitia critica puterea,puterea isi poate reface imaginea.
trotineta:
Vineri 30 octombrie 2009, 12:04
Cioara pe gard ,canta cu jale "Adio ,Adio ,pensie mare"
Anonim:
Vineri 30 octombrie 2009, 11:59
ONG-urile nu au dreptate fiind trrompetele PSD si PNL. Geoana si Crin au inceput campania cu 9 luni inainte si ONG-urile nu ziceau nimic, Geoana si Crin au sabotat tara si ONG -urile nu spuneau nimic, Tariceanu a jefuit ce a produs tara in ultimii 2 ani ONG -urile nu ziceau nimic. Pentru interlocutorul anterior, studiile nu dau omului si caracter, dansul este din tagma celor care daca au facut o facultate nu trebuie sa mai munceasca, trebuie doar sa i se dea bani
watchmen:
Vineri 30 octombrie 2009, 11:54
bravo celui care vb acum; claudiu
Anonim:
Vineri 30 octombrie 2009, 11:48
@watchmen - cine dracu va avea dictatura, pai mai dictatura ca in 2000-2004 nu a mai fost dupa lovitura de stat din '89. acum este liber sa vorbeasca oricine, orice. Da poate fi o dictaura impotriva culcusitilor prin sediile bugetare, de acolo teama pe care o raspanditi. Nu Basescu este tot raul din tara, sunteti precum tzi... rromii, tot voi furati si tot voi tipati, nici Ceausescu nu era tot raul, raul a venit dupa ce a disparut el, raul erau cei care-l informau gresit, si care isi creasera sistemul de furat si de relatii, astia sunt cei din PSD
iancu jianu:
Vineri 30 octombrie 2009, 11:46
pentru trotineta, sonia si un @nimeni: cand langa unul se ataseaza inca patru se numeste grup, daca si vocifereaza se numeste ca face presiune, daca vorbeste prost adica in cor, nu se intelege nimic, dar mai intai as vrea sa stiu din ce mama si tata provin aceste ONG - uri, ce interese reprezinta????mai departe cand se uneltesc impotriva ceva ce pare a fi benefic statului roman, pentru mine se numeste haita!!!!! si pentru a intelege mai bine ce va spun. va rog urcativa pe trotineta si plecati la plimbare pe autostrada suspendata peste capitala tarii, dar luati si pe cei din ONG-uri!!!!!!!
Marian:
Vineri 30 octombrie 2009, 11:45
Poate cineva sa-mi explice care este avantajul Pres Basescu cand oricum se ajunge in turul II ?? Eu cred ca mai bine am discuta despre circul din comisiile parlamentare din ultimele zile cand si-au batut joc de oameni asa de valorosi vezi Funeriu si toti ceilalti !!! PSD si PNL nu-si folosesc pozitiile pentru castig electoral ?? Cel putin Pres Basescu ne ofera ceva constructiv pe cand ceilalti ce ne ofera ? O tara, in deriva, pe care ei au condus-o pana in acest moment.
watchmen:
Vineri 30 octombrie 2009, 11:30
Cum e cu spalatul creerelor; ma doare in haul inimii cum de gandesc oamenii in tara asta, n-au acea licarire de luciditate; ma uit la dvs. ca suntem de o seama si nu putem trai in tara asta din cauza unora care nu pot gandi; asta e vom avea o dictatura in U.E. , aceasta vor serviciile secrete?
Claudia:
Vineri 30 octombrie 2009, 11:28
As vrea sa abordati si subiectul obligativitatii pt fetitele de 13 ani sa fie vaccinate contra HPV, fara acordul parintilor, desi in nici o tara europeana nu exista aceasta regula. Stiu ca politica e importanta, dar efectele acestor vaccinuri nu se cunosc, iar faptul ca e obligativitate, e strigator la cer si pune marea intrebarea "de ce doar la noi?".
Anonim:
Vineri 30 octombrie 2009, 11:23
doamne, ce interlocutor, astia ne hotarasc soarta si voteaza. Va rog sa tineti gunoaile in pubele ca prea s-au revarsat peste noi.
Anonim:
Vineri 30 octombrie 2009, 11:22
daca vreti o imagine completa a locului unde se face cultul personalitatii accesati linkurile urmatoare: http://www.pnl.ro/ http://www.pdl.org.ro/
Marian L:
Vineri 30 octombrie 2009, 11:16
Adevarata lupta se datoreaza tot crizei.
Primarii PSD si PNL nu mai pot face rost de bani pentru partide pentru ca a intarcat vacuta cu terenurile, deconcentratele nu prea le mai apartin, regiile la fel.
Foamete mare monseur, deci lupta mare.
Asta este motivul pentru care vor cu orice pret Guvernul.A ramas singura vaca de muls.
Octav:
Vineri 30 octombrie 2009, 11:15
Incredibil unde a ajuns disolutia institutiilor din Romania. 90% din ascultatorii Rrealitatea FM sunt de partea presedintelui in exercitiu, si pun la indoiala reactia cat se poate de normala a ONG-urilor care au semnalat un lucru atat de grav. Romania nu a invatat nimic din comunismul care a trecut peste ea. Se vrea intoarcerea la TATUCUL din balcon, democratia nu-si mai are rostul. Oamenii au imbratisat portocaliul, noul rosu al comunismului trecut, si protestul ONG-urilor ii lasa indiferenti. Prefera sa-i dea crezare TATUCULUI, in loc sa aiba incredere in organizitiile apolitice, ale caror existenta rezida chiar in buna functionare a democratiei in Romania. Pentru numele lui Dumnezeu, treziti-va odata! Va adreseaza aceasta rugaminte un fost votant al noului TATUC!
LastChance:
Vineri 30 octombrie 2009, 11:13
vorbiti despre ce patiti in trafic, cum se circula, de ce nu avem locuri de parcare dar avem firme de saltat masini, dece politia sta in sedii claie peste gramada dar in trafic pe strada nu este niciunul, dar primesc salarii, despre obraznicia lucratorilor de la administratii, despre felul in care ne trateza medicii de familie, acesti functionari medicali, ca medici nu sunt, cum suntem inghesuiti de blocuri turn, cum defriseaza spatiile verzi din capitala
LastChance:
Vineri 30 octombrie 2009, 11:08
Dar ce fac primariile cu banii vostri va intereseza, de acolo incepe abuzul si dezastrul, acolo fac ei bani pentru alegeri. Aramata de firme de salubritate, armata de agenti de paza Comunitari, (adica uniformele alea pereche cu niste almanche in mana si care nu fac nimic, ma rog pentru noi in afara ca ne toaca banii) termoizolarile efectuate prost de mantuiala dar la preturi frauduloase, terenurile obstei ingradite de ROMPREST (firma de salubritate) si vandute apoi la clientii politici, garduri metalice inlocuite anual, anumite strazi foarte mici asfaltate anual. Eu va spun astea din sectorul 1, dar putem continua sa spunem aici ce stim, poate ne da realitatea si o locatie pentru poze.
trotineta:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:57
Daa,,si am mai auzit ,ca pentru fluidizare ,oamenii sa mearga cu ratele la serviciu.
123456789:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:55
ceilatii CANDIDATII spun lucrurii TRASNITE ....si TRAIAN NESIMTITE..!
123456789:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:53
nu-mii permit decat !!!!!!, ??????.
Marian L:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:52
Cori, ai mare dreptate. Comparativ, initiativa legislativa este facuta de o persoana. asta inseamna ca restul nu au dreptul de a o comenta, de a fi de acord sau impotriva ei ? NU.
Acelasi lucru si cu referendumul. Dar ei se fac numai ca nu inteleg si vor sa prosteasca multimea. Nu le merge
Marian L:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:49
Domnule Prelipceanu, nu momentul alegerii unei asumari este problema. Fiecare are libertatea de a alege !
Problema este ca o face si isi asuma acest lucru.
Cat despre neconstitutionalitate - ma indoiesc.
A ajuns Constitutia asta sevetelul oricarui sosit.
Aproape ca nu mai exista. Orice face Basescu este neconstitutional, orice fac restul este constitutional.
da nu stiu cum naiba ca de fiecare data are dreptate Basescu. Cum se explica asta ?
Ori Basescu este foarte bine pregatit ori ceilalti sunt niste masinisti.
Curat murdar....
cori:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:48
Basescu partipa la alegeri in mod legal? Da.
Poatre fi Basescu prezent in dezbatere doar in una din calitati? NU cred.
Presedintele nu are drept de initiativa legislativa, dar , prin referendum poate influenta declansarea unei dezbateri, ceea ce si face.
Ceilalti contracandidati AU AVUT DREPTUL LEGAL SI NEINGRADIT LA INITIATIVA LEGISLATIVA si inca il mai au. De ce acum? explicatia a dat-o, deja, eu am inteles , la-a lasat culoarul liber pana acum, tema despre revizuirea constitutiei a fost prezenta pe agenda publica, iar ONGurile nu s-au implicat defel, nu am auzit de ele.
un@nimeni:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:46
fratilor lasti ,referndum ala TRAIAN, a-ti pus VARZA la MURAT? ...o maninca capra Udrea cu acord ecologic de la SULFINA...si de unde sarmale fara banii de la FMI....FALIMENTUL MONDIAL INITIAT !?declansat,nu
trotineta:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:45
Mai exista o propunere ,de care am auzit ,ca pe banconta de doi lei sa se puna chipul viitorului presedinte.
Marian L:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:44
Pentru :un@nimeni:
Dupa cum spui - UN NIMENI.
Deci nici macar asumarea priopriilor pareri sau texte.
Ce iti asumi ?
Anonimatul ?
In rest, comunism curat scrie in spatele acestui un@nimeni....
trotineta:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:42
Eu cand m-am nascut nu am avut nici un ban in buzunar,Nici acum.De unde au unii bani sa faca electorale?
Marian L:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:41
1. - Nu inteleg pozitia acestor ONG-uri. Oare sunt atinsi si yunii dintre ei de legile propuse si sustinute de Basescu ?
2. - Pe afisele de campanie orice competitor poate sa isi asume ce doreste.
Sa isi asume ceilalti ideile contra referendum. Nu ai opreste nimeni.
Sau, sa isi asume aceiasi idee cu Basescu.
Din nou nu ai opreste nimeni.
Doar nu vorbim despre o marca inregistrata, pentru Dumnezeu
un@nimeni:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:37
ok trotineta : traian ti-a furat plexomatul si vrea sa ne loveasca in CREIER....am pus casca de protectie anti dictatura..!
lucia:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:34
coascultatorilor , nu este vorba de legalitate aici ,este vorba de moralitate.acest domn traian basescu isi face dubla campanie pe banii NOSTRII.PE MINE ACEST LUCRU MA DERANJEAZA.
ionut:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:33
1 Nimic; 2DA dar prea tarziu; 3 partidele nu au facut nimic in aceasta directie(parlamentari mai putini-OBLIGATII mai putine onorate); 4 posibil 5 DA de vreme ce initiativa-i apartine (nu-i impiedica nimeni si pe ceilalti sa procedeze la fel daca sunt de acord cu ideea); 5 oportunism.
un@nimeni:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:33
6: intrebarii, 1) totul in neregula, in primul rand DATA de 22/10. 2) da ONG ,CONSTITUTIONAL,3).slogan manelist si mitocanesc.4)nu, mai multi alegatorii cinstiti cei cumpratii DA.5) nu poza AFIS,jignitor pentru cei cu alte obtiunii,6) normalitate in DEMOCRATIE nu e tolerata de DICTATURII..! inca o dihonie politica dea inteleptului TRAIAN ....referndumul trbuia de facut de 1 MAI, sau de 23 august...moment mai propice pentru masele de proletarii ..incet ,incet, ne intorcem la modelul CEAUSIST de guvernare ...PDL = incet da sigur devine NEW,PCR......
trotineta:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:32
Din cauza crizei padurilor,exista un curent de opinie,care propune ca afisele electorale sa nu depaseasca formatul A5.
SONIA:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:27
REFERENDUM CE INCALCA PREVEDERILE COMISIEI DE LA VENETIA - ADICA NU FACI REFERENDUM, SPUNAND SI SOLUTIA PE CARE O DORESTI! INTERZIS!!
NOI DE CE MAI VOTAM? SA ZICEM CE SUGEREAZA BASESCU, ADICA DA DE DOUA ORI?
ONG-urile AU DREPTATE ACUM. MESAJUL LUI BASESCU E FARA ROST SI AMENINTATOR - POATE FI INTERPRETAT CA O SFIDARE PENTRU TOTI.
IATA DOMNULE PRELIPCEANU UN SIMPTOM AL DORINTEI DE DICTATURA. DACA O VREM (DICTATURA) SA AVEM RABDARE SA FIE REALES BASESCU.
ORICUM EU NU VOTEZ LA ACEST REFERENDUM; E SUFICIENT SA VOTEZ UN NOU PRESEDINTE!
trotineta:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:24
Cand un ong iti spune ca esti beat,il contrazici,cand iti spun doua incepi sa intri la idei dar cand iti spun 5 inseamna ca este adevarat.
Marian:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:23
Faptul ca PNL si PSD au facut o lege stramba a alegerilor parlamentare prin care aproape jumatate din alesii PNL sunt veniti de pe locurile 2,3 si 4, cum s-o numim? Aia a fost cu adevarat o prefraudare cu premeditare. Acolo am fost pusi sa alegem ceva si a iesit cu totul altceva. Singurul avantaj al lui Traian Basescu este ca mai multi votanti vor veni la alegeri, ceea ce este bine pentru reprezentativitatea alesului.
LastChance:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:23
Somnul ratiunii naste monstrii iar somnul natiunii oamenii politici. Da frumos reportajul, asa este de preferat sa fie, nu sa critic pe cei ce nu stiu, sa incerc sa-i invat !
Bluehat:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:23
Referitor la referendum, Basescu e un smecher. Dar nu pot sa nu remarc ca e eficient. Cum contracareaza Geoana sau Antonescu smecheria asta? Ar putea si ei sa pune bannere, sa sustina initiativa reducerii numarului de palmanetari dar in acelasi timp sa combata parlamentul unicameral pentru ca in 2013 recomandarea / directiva UE ca toate statele membre sa aiba parlament bicameral e un argument. Dar ei nu dau dovada de instinct politic pe tema asta.
LastChance:
Vineri 30 octombrie 2009, 10:19
Lupta cu sine
Intr-o seara, un batran indian ii explica nepotului sau ce lupta teribila se da in interiorul fiecarei persoane.
Si ii spunea asa: - Exista in fiecare dintre noi doi lupi. Lupul Raului, el este furia, gelozia, invidia, tristetea, regretele, aroganta, cupiditatea, vinovatia, inferioritatea, minciuna, orgoliul, superioritatea si egocentrismul... Lupul Binelui, el este bucuria, pacea, iubirea, speranta, linistea, modestia, bunatatea, bunavointa, generozitatea, adevarul si compasiunea.
Dupa o clipa de gandire nepotelul il intreaba:
- Bunicule si care lup castiga?'' La care batranul ii raspunde simplu: - Cel pe care il hranesti